021-88522701

کارشناسی اتومبیل‌های کیا اپتیما به چه صورت انجام می‌شود؟

کارشناسی اتومبیل‌های کیا اپتیما به چه صورت انجام می‌شود؟

کارشناسی 209 نقطه‌ای کیا اپتیما در محل

کیا اپتیما یکی از پرفروش‌ترین و البته اسپرت‌ترین سدان‌های وارد شده در ایران است. اپتیما از سال 2000 توسط خودروسازی کیا تولید شده است؛ اما این سدان سایز متوسط تقریبا از سال 2009 به شکل سیستماتیک و انبوه وارد بازار ایران شده است. فیس اپتیما از سال 2012 تغییر کرد و از آن زمان تاکنون تغییرات عمده‌ای بر روی ظاهر آن صورت نگرفته است. اپتیما در اغلب تیپ‌هایی که وارد کشور شده است مجهز به موتور 4 سیلندر با حجم 2400 سی سی است. همچنین برخی از مدل‌های کیا اپتیما در ایران به فناوری GDI مجهز هستند. اپتیما با ظاهری تهاجمی و در عین حال پخته، همیشه به عنوان یک سدان پرطرفدار در کشور شناخته شده است. اپتیما هم مانند بسیاری از اتومبیل‌های وارداتی به تجهیزات و امکانات مختلفی مجهز است؛ به همین دلیل کارشناسی کیا اپتیما و البته قیمت‌گذاری بر روی این خودرو اسپرت کره‌ای کار هر کسی نیست و بهتر است پروسه کارشناسی توسط متخصصان و با بهره‌گیری از دستگاه‌های مدرن انجام شود. همین موضوع باعث شده که کارشناسی این اتومبیل‌ها یک پروسه تخصصی به حساب بیاید. مجموعه الوچک نیز با در نظر گرفتن طیف گسترده‌ای از مدل‌ها و تیپ‌های کیا در ایران، این امکان را برای خریداران این خودروهای کره‌ای فراهم ساخته است تا با استفاده از خدمات تخصصی کارشناسی خودرو در محل بتوانند خرید مطمئن‌تری تجربه کنند.

  

کارشناسی خودرو

کارشناسی فنی و دیاگ کیا اپتیما

اولین و قطعا مهم‌ترین مرحله کارشناسی خودروهای کیا آپتیما، تست دیاگ است. دیاگ اپتیما این امکان را فراهم می‌سازد که اطلاعات سنسورهای ECU یا همان کامپیوتر خودرو را برای کارشناس خودرو به نمایش دربیاید. سپس کارشناس می‌تواند با بهره‌گیری از داده‌های ECU تمام مشکلات فنی و البته کارکرد واقعی خودروهای کیا اپتیما را تعیین کند. همانطور که می‌دانید امروزه بسیاری از سودجویان و دلالان بازار خودرو با کم کردن کیلومتر شمار اتومبیل‌ها، به نحوی سعی می‌کنند که آن‌ها را با قیمت بیشتری نسبت به ارزش واقعی بفروشند؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که قبل از خرید هر مدل از خودروهای کیا اپتیما، حتما از کارشناس برای بررسی وضعیت کارکرد خودرو کمک بگیرید. در نظر بگیریم که وضعیت فنی سیستم‌های خودرو یک معیار بسیار مهم در قیمت‌گذاری کیا اپتیما آن‌ها است. از همین رو برای تعیین قیمت خودروهای کیا اپتیما باید تمام سنسورهای اصلی ECU بررسی شود. اگر در تست دیاگ خطایی مشاهده شود، کارشناس کیا اپتیما وظیفه دارد آن را به خریدار و فروشنده اعلام کند. بسیاری از اررورهای اعلام شده از سوی دستگاه دیاگ، ممکن است باعث ایجاد هزینه‌های هنگفت تعمیرگاهی برای خریدار خودرو شوند. همچنین دستگاه‌های دیاگ مدرن استفاده شده توسط کارشناسان مجموعه الوچک، قادر هستند موضوعاتی مثل باز شدن ایربگ یا کالیبره نبودن سیستم اتوپارک درجه ماشین‌های کیا را مورد بررسی قرار دهند.

کارشناسی اپتیما

تست رنگ و وضعیت بدنه خودروهای کیا اپتیما

همانطور که می‌دانید هرگونه رنگ شدگی بدنه یا آسیب‌های سطحی مثل خط و خش‌های رنگ و حتی آثار صافکاری بدون رنگ، می‌تواند بر قیمت نهایی خودروی کیا اپتیما تاثیرگذار باشد. به همین دلیل پس از تست دیاگ، بدنه خودرو حتما باید بررسی شود. تشخیص صافکاری و نقاشی مجدد بدنه خودرو با بهره‌گیری از دستگاه‌های تشخیص رنگ تخصصی انجام می‌شود. کارشناس خودرو الوچک با در نظر گرفتن سگمنت خودرو تمام نقاط بدنه آن را با استفاده از دستگاه تشخیص رنگ مورد آنالیز قرار می‌دهد و گزارشی کامل از وضعیت سلامت ظاهری و بدنه خودرو به خریدار یا همان سفارش دهنده سرویس کارشناسی ارائه می‌دهد. 

کارشناسی اپتیما

بررسی آپشن‌های کیا اپتیما

پس از بررسی اطلاعات دیاگ و وضعیت بدنه خودروهای کیا اپتیما، در نهایت کارشناس خودرو الوچک اصالت آپشن‌های این اتومبیل‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند؛ زیرا کیا اپتیما در سال‌های متفاوت معمولا در طیف گسترده‌ای از امکانات و تجهیزات رفاهی عرضه می‌شوند. در نظر بگیرید که اصالت آپشن‌ها یک امر بسیار مهم در قیمت‌گذاری خودروهای کیا اپتیما است. بر اساس شاخص‌ها و معیارهای قیمت‌گذاری در بازار، امکانات و تجهیزاتی که به صورت دستی بر روی خودروها نصب شده‌اند، فاقد ارزش مادی هستند و معمولا در پروسه قیمت‌گذاری خودروهای کیا اپتیما فقط آپشن‌های فابریک خودرو بر روی قیمت آن‌ها تاثیرگذار است. 

کارشناسی اپتیما

برای بهره‌مندی از خدمات و سرویس‌های تخصصی الوچک در خصوص کارشناسی خودرو در غرب تهران، کارشناسی خودرو در شرق تهران، کارشناسی خودرو در شمال تهران، کارشناسی خودرو در مرکز تهران و کارشناسی خودرو جنوب تهران می‌توانید با ما تماس حاصل بفرمایید.

نظرات
 
 
Captcha  
علی
0
0
عالی ،لایک